خانه / اخبار دانشگاهها / جواب وزارت بهداشت به داوطلبان معترض / ظرفیت اسمی را تعدیل کردیم

جواب وزارت بهداشت به داوطلبان معترض / ظرفیت اسمی را تعدیل کردیم

جواب وزارت بهداشت به داوطلبان معترض / ظرفیت اسمی را تعدیل کردیم

 

معاون آموزش ی وزارت بهداشت در جواب به اعتراض داوطلبان آزمون اافزایش پزشکی به کم شدن ظرفیت گفت: ظرفیت کاهش نیافته است بلکه بسیاری از ظرفیت های اسمی که در دو سال اخیر بدون توجه به اعتبارات، منابع و آزمایش گاه استاد ایجاد شده بود، تعدیل شد.

 

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد:

معاون آموزش ی وزارت بهداشت در جواب به اعتراض داوطلبان آزمون اافزایش پزشکی به کم شدن ظرفیت گفت: ظرفیت کم شدن نیافته است بلکه بسیاری از ظرفیت های اسمی که در دو سال اخیر بدون تذکر به اعتبارات، منابع آزمایش گاه استاد ایجاد شده بود، تعدیل شد.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تعدیل ظرفیت کارشناسی اافزایش به درخواست دانشگاه ها انجام شده است چرا که بسیاری از دانشجویان کارشناسی اافزایش در دو سال اخیر در بخش ها مانده اند نتوانسته اند که انتها نامه های شان را انجام دهند و همین امر سبب شد که دانشگاهها درخواست کنند که این ظرفیت ها تعدیل شود.

وی با اصرار بر این نکته که ظرفیت کارشناسی اافزایش را متناسب کرده ایم، یادآور شد: در قدیم دانشگاه های علوم پزشکی بخش ها را طوری برنامه ریزی می کردند که پذیرش در کارشناسی اافزایش به صورت سال در بین اتفاق بیافتد تا تراکم دانشجو اتفاق نیفتد و اساتید هم زمان کافی برای روش داشته باشند ضمن اینکه افراد هم بعد از فارغ التحصیلی از توانایی مهارت لازم برخوردار باشند.

ضیایی گفت: متاسفانه در سال های ۹۱ ۹۲ ظرفیت کارشناسی اافزایش بدون تناسب در نظر گرفتن اعتبارات لازم به طور ناگهانی افزایش پیدا کرد به طوری که ما شاهد بودیم که استاندارد لازم در پذیرش اافزایش وجود نداشت. برای رعایت حداقل استانداردها ظرفیت را متناسب کردیم.

وی افزود: در حال حاضر اعتبارات موجود دانشگاه ها تنها برای یک سوم دانشجویان کارشناسی اافزایش کفاف می دهد و از همین رو بخشی از ظرفیت مازاد دانشگاه ها به صورت شهریه ای در نظر گرفته شده است که دانشگاه ها بتوانند بودجه آموزش ی را تامین کنند.

معاون روش ی وزارت بهداشت اظهار داشت: از طرف دیگر در مقطع کارشناسی اافزایش بسیاری از رشته ها نیاز فوری کشور نیست که بخواهیم برای آنها هزینه آموزش رایگان داشته باشیم ولی به علایق افراد به ادامه تحصیل در آن رشته ها، آنها را در فهرست رشته های خود داریم از همین رو افراد می توانند در این رشته ها با پرداخت شهریه ادامه تحصیل دهند.

وی تاکید کرد: ما در وزارت بهداشت کم شدن ظرفیت را قبول نداریم برای چه که معتگذشته ظرفیت پیش از این یک ظرفیت اسمی بوده و واقعی نبوده است بدون نگاه واقعی به منابع صورت گرفته است.

ضیایی اضافه کرد: وقتی دانشگاه پول غذا خوابگاه را ندارد به شدت با مساله مواجه است مجبور است که ظرفیت را تعدیل نماید تا دانشجویان اضافه تحصیل نخورند اساتید هم بتوانند انتها نامه ها را مدیریت کنند. بسیاری از دانشگاه ها توقف پذیرش داده اند جهت چه که در دو سال اخیر مجموع پذیرشی که داشته اند مسائل بسیاری برای آنها ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: به ارتقا ظرفیتی که در قدیم اتفاق افتاده است بسیاری اساتید مجبور شده اند خارج از ضوابط راهنمای ی تعداد از دانشجویان کارشناسی اافزایش را برعهده گیرند که این مساله خارج از استاندارد است و از طرف دیگر ممکن است دانشجویان به دلیل نبود استاد کافی برای روش ی انتها نامه اش اضافه تحصیل بخورد پس تمام این مسائل نیاز به نقد درستی داشت نمی توان صرفاً با فراهم کردن ورود تمام این استانداردها را فدا کرد.

معاون وزیر بهداشت اصرار کرد: رشته های علوم پزشکی با رشته هایی مهندسی علوم آدم ی مفرق هستند و افرادی که در کارشناسی اافزایش تحصیل می کنند باید بعد از فارغ التحصیلی مهارت کافی برای کار در تست گاه، مرکز بالینی، مرکز علوم پایه دانشگاه را داشته باشند در صورتی که این دو سال بدون کیفیت ضروری روش ی باشد شخص بدون اینکه مهارتی کسب نماید فارغ التحصیل می شود که نتیجه ای جز هدر رفت منابع، بودجه، نرخ فرد و آموزش ندارد به سرخوردگی شخص نیز می انجامد.

 

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

رتبه بندی جهانی کیو اس در سال ۲۰۱۷ -۲۰۱۶ شامل ۹۱۶ دانشگاه از ۸۱ کشور دنیا بود که ۲۳۸ دانشگاه از آسیا ، ۳۴۸ دانشگاه از اروپا ،۱۸۵دانشگاه از آمریکای شمالی، ۸۵ دانشگاه از آمریکای لاتین، ۴۳دانشگاه از استرالیا و ۱۷ دانشگاه از آفریقا در محدوده رتبه بندی حضور دارند.

آشنایی با ۱۰ دانشگاه برتر جهان در یک رتبه بندی بین المللی در سال ۲۰۱۷ -۲۰۱۶

رتبه بندی جهانی کیو اس در سال ۲۰۱۷ -۲۰۱۶ تعداد ۹۱۶ دانشگاه از ۸۱ کشور …

سوپروب close
خرید بک لینک