خانه / مقالات / روشهای لاغری: از آناناس تا انار

روشهای لاغری: از آناناس تا انار

همیار لاغری: از آناناس تا انار
2 28 روشهای لاغری: از آناناس تا انار
گن لاغری زنانه

تمام ی ما تصور می کنیم که برای کاهش وزن لاغری باید هر نوع ماده ی غذایی شیرین را از برنامه ی غذایی مان حذف کنیم. به خاطر اینکه این مواد غذایی حاوی قند بوده و کالری بسیاری به بدن می رسانند.

درست است که کالری زیاد و عدم تحرک به مرور زمان باعث چاقی و اضافه وزن می شود. ولی مد نظر داشته باشید که هر ماده غذایی حاوی قند الزاما ضد لاغری نیست حتی می توان از آن ها در جهت لاغری مصرف کرد. با ما باشید تا با این مواد غذایی شیرین و همیار لاغری بیشتر آشنا شوید.
آناناس تازه

در هر ۱۰۰ گرم آناناس تازه ۵۲ کیلوکالری انرژی وجود دارد. این میوه ی خوشطعم سرشار از فیبرهای غذایی به خصوص فیبرهای غیرمحلول در آب است که باعث تسهیل عبور مواد غذایی از روده ها شده و به این ترتیب اجازه نمی دهند که پدیده ی ذخیره سازی صورت بگیرد.

بهتر است بدانید که ساقه ی این میوه حاوی آنزیم مشهور ی به نام «بروملین» است که به کاهش وزن رفع سلولیت کمک بسیاری می نماید . این ترکیب باعث دفع چربی هایی می شود که از قبل در بدن انبار شده اند.

چنانچه از چاقی و یا سلولیت رنج می برید می توانید آناناس را در چهارچوب یک رژیم لاغری سالم بگنجانید.
سیب

هر عدد سیب حاوی حدود ۹۰ کیلوکالری انرژی است. این میوه ی پرویژگی حاوی فیبری به نام پکتین است که جزو فیبرهای محلول در آب محسوب می شود. به عقیده ی متخصصان این فیبر در معده حجیم شده احساس سیری ایجاد می نماید . مد نظر داشته باشید که این فیبرها همچنین مانند تله ای برای به دام انداختن چربی ها عمل می کنند. نتایج پژوهشی که در دانشگاه لوا در ایالات متحده ی آمریکا انجام شده است نشان می دهد اسید ارزولیک موجود در پوست سیب باعث سوزاندن کالری ها شده و از تحلیل عضلات پیشگیری می نماید .
ماست با مربا

تا هم اکنون شده است که داخل ماستتان یک قاشق مربای گل سرخ بریزید میل بکنید ؟ بار امتحان بکنید طعم فوق العاده ای خواهید چشید. یک پیاله ماست با میزان کمی مربا حاوی حدود ۸۰ کیلوکالری انرژی است. نتایج تحلیل های زیاد نشان می‌دهند مصرف کم کلسیم باعث می شود که به راحتی چربی ذخیره کنیم. اما جذب کلسیم خیلی به لاغری یاری می نماید . مد نظر داشته باشید که حتی اضافه کردن یک قاشق مربا به ماست باز هم ماده ی غذایی لاغر کننده خواهید داشت و خودتان را از طعم شیرین محروم نخواهید کرد. مد نظر داشته باشید که تخمیرهای لاکتیک به هضم غذا کمک کرده باعث حفظ تعادل فلور روده می شوند. از این قدیم پروتئین موجود در لبنیات به ایجاد حس سیری زیاد مدت یاری بسیاری می نماید .
میوه های صدفی

یعنی فندق، گردو، بادام، پسته و غیره. ۱۰۰ گرم از این آجیل ها حاوی ۶۰۰ کیلوکالری انرژی است. باید بدانید که آجیل ها حاوی فیبرهای بسیاری هستند که به تثبیت قند خون و پیشگیری از میل ریزه خواری یاری بسیاری می کنند. اکثر رژیم های لاغری، بدن را در معرض کمبود ویتامین، خستگی و مسائل دیگر قرار می دهند. اما میزان بالای مواد معدنی موجود در آجیل ها علاوه بر یاری به لاغری با این مشکلات مواجهه می کنند. اما زیاده‌روی در مصرف این مواد غذایی توصیه نمی شود. مصرف روزانه یک یا دو مشت آجیل آن نیز در چهارچوب یک رژیم غذایی مناسب، کافیست.
آشامیدن ی لیموترش

آب یک عدد لیموترش حاوی حدود ۲۰ کیلوکالری است. آشامیدن لیوان آب حاوی آب لیموترش قبل از غذا باعث نماید شدن سرعت جذب قند شده و حس سیری زیاد مدتی ایجاد می نماید که تا ۴ ساعت به طول می انجامد. لیموترش همچنین باعث تولید اسیدهای گوارشی می شود به این ترتیب به تجزیه ی مواد غذایی محدود شدن ذخیره ی چربی ها کمک بسیاری می نماید .

دارچین

یک قاشق چایخوری دارچین حدود ۷ کیلوکالری انرژی دارد. نتایج دو پژوهش انگلیسی که در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ به چاپ رسیده است نشان می دهد که مولکول های موجود در دارچین شباهت بسیاری به انسولین دارند. مصرف مرتب دارچین می تواند به کم شدن میزان قند خون یاری کرده حساسیت و عملکرد انسولین را اصلاح ببخشد که این کار باعث محدود شدن پدیده ی ذخیره سازی چربی ها می شود. اگر بتوانید به جای قند از دارچین استفاده بکنید یاری بسیاری به لاغری خود کرده اید. می توانید شیر را به جای قند با کمی دارچین مصرف بکنید . به چای تان دارچین بزنید و بدون قند نوش جان بکنید . با همین کارهای آسان سرعت لاغری تان را دوبل می بکنید .
آب زغال اخته
آب زغال اخته

۱۰۰ گرم از این آشامیدن ی، حاوی ۴۹ کیلوکالری انرژی است . زغال اخته باعث کنترل انسولین شده و به این ترتیب تاثیر بسیاری در پیشگیری از ذخیره سازی چربی ها دارد. این میوه ی ریز به دفع توکسین ها یا همان سموم بدن و همچنین رفع چربی های داخل بافت‌ها بخصوص چربی هایی که باعث ظهور سلولیت می شوند کمک بسیاری می نماید .

انار

اگر قصد لاغری دارید می توانید به انار اعتماد بکنید چون هر کدام از این دانه های خوشرنگ سرشار از مواد مغذی هستند . انار به کم شدن میزان کلسترول خون یاری کرده و به لاغری شکم یاری بسیاری می نماید . به خاطر اینکه این میوه قبل از اینکه چربی ها مجال نفوذ به عمق بافت‌ها را پیدا کنند آن‎‌ها را تار مار می نماید . در واقع انار حاوی اسید لینولنیک، آنتی اکسیدان ها و پولیفنول هایی است که باعث ارتقا متابولیسم یا همان سوخت ساز بدن شده و چربی ها را می سوزاند. این میوه همچنین فوائد ضدپیری قوی دارد سرعت پیری سلول‌ها را می گیرد. برای استفاده بیشتر انار می توانید این میوه را به سالادهایتان نیز اضافه بکنید .

چند توصیه ی کوچک برای بهره مندی هر چه بیشتر از فوائد لاغری میوه ها

*‌ برای اینکه از فوائد لاغری میوه های اشاره شده بیشترین استفاده را ببرید بهتر است آن‌ها را نیم تا یک ساعت قبل از غذا میل بکنید نه به عنوان دسر.
برای اینکه از فوائد لاغری میوه های اشاره شده بیشترین مصرف را ببرید بهتر است آن‌ها را نیم تا ساعت قبل از غذا میل بکنید نه به عنوان دسر

* در کنار این میوه ها کمی آب نیز بنوشید. به خاطر اینکه آشامیدن آن به همراه میوه باعث می شود قدرت سیرکنندگی آن ها بیشتر شده و شما اشتهای کمی برای غذا داشته باشید.

* مد نظر داشته باشید چنانچه می خواهید زودتر به هدفتان برسید بهتر است از میوه های رسیده استفاده بکنید چون فوائد زیادتری دارند به هضم غذا یاری بیشتری می کنند.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

هاست سی پنل ارزان

هاست سی پنل ارزان هاست سی پنل ارزان با هارد پرسرعت SSD و وب سرور …

سوپروب close
خرید بک لینک