خانه / مقالات / رژیم لاغری سریع و اجرای صحیح آن

رژیم لاغری سریع و اجرای صحیح آن

رژیم لاغری سریع و اجرای صحیح آن
weight loss and heart رژیم لاغری سریع و اجرای صحیح آن
خرید لوازم ورزشی

بارها بارها شنیده ایم که رژیم های غذایی سریع باعث کاهش وزن دایمی نمی شود. ولی گاهی اوقات هست که باید سریع لاغر شویم. گذشتن از کنار وعده هایی که برخی از این رژیم های لاغری سریع مثل رژیم لیموناد، رژیم سوپ کلم در وقتی که برای مراسمی ویِژگزینشه مثل جشن عروسی نیاز به کم شدن وزن داریم آسان نیست. همین طور برای افرادی که به هر دیگری می خواهند لاغر شوند نیز این نوع رژیم های لاغری جذاب هستند . اما سئوال این است: رژیم های لاغری سریع، مساله ساز هستند ؟

بسیاری از محققان بر این باورند که چنانچه کاهش وزن سریع را درست انجام دهیم، به مساله خاصی بر نمی خوریم. از نظر تئوریک، یک فرد می تواند با یک برنامه بسیار دقیق تغذیه، ورزش منظم و هفت ساعت ورزش در هفته تحت نظر پزشک، در هر هفته ده کیلو وزن کم نماید .

اما چنانچه نمی توانید زندگی را به خاطر رژیم لاغری تعطیل بکنید و تنها ورزش بکنید ، می توانید با رژیم غذایی سالم کار فیزیکی زیاد، بدون مشکلی ویِژگزینشه حدود یک نیم کیلو در هر هفته وزن کم بکنید . در واقع ، خوش تیپ به نظر رسیدن در جشن عروسی یا هر مناسبت با اهمیت دیگری می تواند انگیزه ای با اهمیت برای کاهش وزن باشد، اما در صورتی که برنامه کم شدن وزن را بعد از آن رویداد همچنان ادامه دهید.

اما برای سریع لاغر شدن، ضروری است مجوز دهید وضعیت بدنی شما به تدریج تغییر یابد. بنا بر این صبـر نکنید تا هفته مانده به جشن عروسی رژیم لاغری تان را شروع کنید!
رژیم لاغری سریع استفاده کالری

کاهش وزن فرمول آسان ریاضیاتی است: کالری مصرفی شما باید بیش از میزان کالری دریافتی باشد. متخصصین لاغری اکثرا ً پیشنهاد می کنند که در هر روز ۵۰۰ کالری بسوزانید و در کنار آن کالری کمتری مصرف بکنید و کار فیزیکی و ورزشی داشته باشید. در این صورت در طول هفته می توانیم بین نیم تا کیلو وزن کم کنیم.

چنانچه می خواهید سریع تر وزن کم بکنید ، باید کمتر بخورید بیشتر ورزش بکنید . برای لاغری سریع باید هر روز حداقل بین ۱۰۵۰ ۱۲۰۰ کالری سوزانده و یک ساعت ورزش بکنید . تنها دقت بکنید که سطح کالری نباید کمتر شود، زیرا این کار ممکن است تهدید اتی به همراه داشته باشد. چنانچه وزن تان بیش از ۱۱۰ کیلوگرم است، با استفاده از این نوع رژیم غذایی می توانید انتظار کاهش وزن یک نیم تا دو کیلویی را در هر هفته داشته باشید.

افرادی که از این رژیم لاغری پیروی می کنند، حدود یک کیلو وزن را به خاطر رژیم غذایی و حدود نیم کیلو هم به خاطر ورزش از دست می دهند. همین طور چنانچه بدنتان چربی زیادتری داشته باشد، وزن زیادتری از دست می دهید.

همین طور چنانچه نمک و نشاسته کمتری استفاده بکنید ، در ابتدای رژیم لاغری تان وزن زیادتری کم می بکنید . چون کم شدن میزان سدیم نشاسته سبب کم شدن میزان مصرف مایعات شده این کار هم به کم شدن حداکثر دو ونیم کیلویی به خاطر از دست دادن مایعات می شود.
رژیم لاغری سریع غذاهایی که باید مصرف کرد.

برخی محققان بر این باورند که آن چه بیش از تمام در مساله کم شدن وزن لاغری ارزش دارد، میزان کالری است. آنها توصیه می کنند که به ازای هر کیلو از وزن بدن، چهارده کالری مصرف بکنید . اما میزان نهایی این مصرف نباید بیش از ۱۰۵۰ کالری در روز باشد. در واقع این میزان حداقل میزان برای لاغری مطمئن در خانه است. اما اکثر متخصصان تغذیه هزار و دویست کالری در روز را به عنوان میزان حداقلی در روز توصیه می کنند. اما نکته دیگری هم در این بین وجود دارد. کالری واقعی که اکثرا ً مصرف می شود، حدود بیست پنج درصد بیش از میزان ی است که فکر می کنیم مصرف کرده ایم. به کلامی دیگر آنچه ظاهراً بر طبق روشهای محاسبه کالری ۱۰۵۰ کالری به نظر می رسد ً حدود ۱۳۰۰ کالری است دلیل این امر نیز این است که افراد به صورت ناخودآگاه میزان غذای مصرفی را کمتر از میزان واقعی می دانند.

بسیاری از متخصصین تغذیه، رژیم غذایی که در آن مصرف نشاسته قند چربی حیوانی ناشی از گوشت و محصولات لبنی در آن به حداقل رسیده را پیشنهاد می نماید . افراد برای لاغری سریع باید بیشتر میوه، سبزیجات، سفیده تخم مرغ، محصولات مختلف به دست آمده از سویا، سینه بدون پوست مرغ، ماهی، لبنیات بدون چربی ۹۵ درصد گوشت بی چربی مصرف کنند.

اما راه های دیگری برای کنترل میزان کالری وجود دارد که از آن می توان به کم کردن میزان چربی مصرفی اشاره کرد. ولی این کار بسیار دشوارتر از رژیم لاغری توصیه ی معمول است.

نویسنده کتاب Diet Simple توصیه می نماید که پروتئین کافی استفاده بکنید و میزان این پروتئین مصرفی را در طول وعده های غذایی به شکلی یکنواخت توزیع بکنید تا کم شدن توده عضلانی به حداقل دفع چربی به حداکثر برسد.

چکسون بلانتر، نویسنده کتاب flexitarian Diet نیز مسائل زیر را پیشنهاد می نماید :
• میزان بسیاری سبزیجات مصرف بکنید تا به شما در احساس سیری یاری کند.
• میزان بیشتری اب بنوشید تا حس گرسنگی را با تشنگی استباه نگیرید.
• غذاهای وسوسه انگیز را در خانه قرار ندهید.
• خودتان را مشغول بکنید تا حواستان به سمت غذامیل کردن نرود.
• تنها پشت میز و از محتویات بشقاب بخورید.
• همواره در هر روز سه وعده یک بین وعده داشته باشید. هرگز وعده غذایی را حذف نکنید.

وزن کردن خود در هر روز و دقت به نوع غذای مصرفی می تواند به تمرکز شما بر کاهش وزن یاری کند. مصرف دانه رازیان ه، زنجبیل، جعفری، آناناس، ماست و عسل با اینکه ممکن است به کاهش وزن یاری نکند، ولی چنانچه یک تا سه روز قبل از روز جشن مورد نظر شما انجام شود، می تواند سبب کم شدن نفخ شکم صاف تر نشان دادن آن شود.
رژیم لاغری سریع کار بدنی

اگر در حال حاضر هم ورزش می بکنید قصد دارید در کوتاه مدت لاغر شوید، باید بر میزان ورزش خود بیافزایید. یک پژوهش معتبر نشان می دهد که برای کاهش وزن، یک ساعت ورزش عادی مورد نیاز است.

از آنجایی که قلب بیشترین کالری را می سوزاند، ورزشهایی که سبب کار زیاد قلب می شوند برای کم شدن وزن بهترین مورد می باشند . ولی بعد از آن باید چند ساعت در هفته را به ورزش های قدرتی اختصاص دهید. برای اینکه بیشترین میزان چربی را بسوزانید، سعی بکنید بعد از گرم کردن بدن کار های ورزشی انجام دهید که باعث تعرق شود و به مدت ساعت تمام به کار هایی که به سبب عرق ریختن می شود ادامه دهید.

اما تقریباً تمام می توانند هر روز یک ساعت ورزش کنند، ولی شدت این کار ها به وضعیت آمادگی جسمانی افراد بستگی دارد. متخصصین پیشنهاد می کنند برای کاهش اسیب های اقطعا لی، شدت این کار ها به تدریج افزایش یابد. اگر نتوانستید ورزش های قلبی انجام دهید، پیشنهاد می شود هر هفته حداقل دو بار ورزش های قدرتی انجام داده و بر روی بیشتر گروه های عضلانی بدن کار بکنید .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

هاست سی پنل ارزان

هاست سی پنل ارزان هاست سی پنل ارزان با هارد پرسرعت SSD و وب سرور …

سوپروب close
خرید بک لینک