خانه / مقالات / قدرت تلقین در فروش

قدرت تلقین در فروش

حدود یک ماه پیش و در سال ۲۰۱۵ برای ان تریسی کتاب ی نوشته است که نامش «فروش خوب » است. اما او تا به حال چندین کتاب کاربر دی برای فروشندگان نوشته است، ولی این کتاب بسیار زیاد بیشتر شبیه دستورالعمل است نکات کاربر دی زیادی جهت فروشندگان و بازاریابان دارد. این کتاب هنوز به فارسی منتشر نشده است و به همین بهانه بخشی از مطالب کتاب به تمام افرادی که کارشان با فروش رابطه دارد تگذشته می‌شود.

SuggestiveSelng قدرت تلقین در فروش
طراحی سایت فروشگاهی

طراحی فروشگاه اینترنتی

مردم به شدت از عناصر محیط اطرافشان اثر میپذیرند. این عناصر هیچجا به اندازه فرایند فروش خیلی مهم نیستند. با تعیین دقیق آن دسته از عناصر تلقین که در کنترل شما است و پس با بهکارگیری متناسب آنها در گفتگوهای فروش، اثری دائمیتر و مثبتتر بر رفتار خرید مشتری اقطعا لی میگذارید.
کارهایی وجود دارد که انجامشان میتواند اثری ناخودآگاه، تلقینی و قوی بر رفتار مشتری اقطعا لی داشته باشند. به یاد داشته باشید که « تمام چیز مهم است!» هر کاری که در گفتگوی فروش انجام میدهید یا مفید است یا مضر. هر عمل یا حرف شما در حضـور مشتری یا شما را به فروش نزدیکتر می نماید یا از آن دور می نماید . همهچیز با اهمیت زیاد است.
ارزش فرد

نخستین علت تلقین، شخصیت شما نوع رابطهتان با مشتری است. زمان ی مثبت، گرم و دوست ها ه هستید رفتاری شاد دارید، تاثیر مثبتی بر مشتری میگذارید؛ درنتیجه بیشتر مشتاق شنیدن سخنان شما است راحتتر متقاعد می شود .
عمق باور شما به خوب ی محصول، خدمت یا مجموعه تان تاثیر تلقینی قوی و مثبتی دارد. وقتی اعتقاد به بهتر ی محصول را با اشتیاق واضح برای یاری به بازبینی زندگی یا کار مشتری ترکیب میکنید، مشتری ناخودآگاه به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد متقاعد می شود .
ارزش صدا

واضح سخن گفتن اثر تلقینی خیلی قدرتمندی دارد. افرادی که بلند حرف میزنند و جهت گفتن واژگان انتهایی هر عبارت تُن صدایشان را بالا میبرند، اثرگذاری بیشتری نسبت به افرادی دارند که تن صدایشان پایین است.
وقتی با شفافیت و اعتمادبهنفس سخن میگویید، ارزش محصول یا خدمتتان بیشتر می شود از محصول فردی که آن را با ولوم آهسته معرفی می نماید ، ارزشمند تر بهنظر میرسد. طرز بیان و شیوه سخن گفتن شما می بایست محکم واضح باشد.
ارزش ظاهر

اثر ظاهر شما بر مشتری بسیار زیاد مهم است. ۹۵ درصد اثر اولیه شما بر مشتری مربوط به هایتان است. آدم ها عمیقا دیداری می باشند . متخصصین معتقد هستند که قضاوت اولیه در مورد شما در چهار ثانیه اول نخستین ملاقات صورت میگیرد.
ملاقات با مشتری ظاهری جذاب داشته باشید و خوب بپوشید. ضروری نیست خوشهیکل یا زیاد زیبا باشید. فروشندگان با ظاهر معمولی از فروشندگان قشنگ جالب موفق ترند، زیرا گروه دوم حواس مشتری را پرت میکنند.
برای خوب یت بپوشید

شما بایستی «برای موفق یت بپوشید.» بایستی بهترین ظاهر ممکن را داشته باشید. باید لباس ارایش مناسب و جذابی داشته باشید. شخص موفق ی به نظر آیید که جهت شرکـت موفق ی کار می نماید و محصول موفق ی را میفروشد. حتی افراد بد لبـاس بیتوجه به تناسب اندام، رفیق دارند با افرادی معلت ه کنند که از این معین ات برخوردارند.
وقتی فروشنده جوانی بودم، بد میپوشیدم ارزش اثر ظاهر بر مشتریان را نمیدانستم. یک روز فروشنده اافزایش مرا کناری کشید پرسید آیا مایلم چند نکته در مورد ظاهرم به من بگوید. خوشبختانه من اصلا مغرور نبودم. به او گفتم شادمان میشوم جهت خوب یت بیشتر پیشنهاد اتی بدهد.
او کنارم نشست توضیح اتی در مورد لبـاس کاری مناسب داد. آموزش او را تا امروز به یاد دارم. از آن به بعد سعی کردم پیراهن و شلوار همموزیک بپوشم، کفشهایم را واکس بزنم و مناسبتر و زیبا تری بپوشم. بلافاصله فهمیدم مردم احترام بیشتری به من میگذارند، با دقت زیادتری به حرفهایم گوش میدهند و بیشتر خرید میکنند. این نصایح چشم انم را بر حقیقت باز کرد.
اثرگذاری اولیه

افراد در چهار ثانیه نخستین اثر را از شما میپذیرند و پس مجموعه تاثیراتی که از شما گرفتهاند را در مدت ۳۰ ثانیه جمعبندی میکنند. بعد از آن وارد وهله ای میشوند که روانشناسان آن را «تمایل به تایید» مینامند.
آنها دنبال دلایلی می باشند تا تاثیر اولیهای که از شما گرفتهاند را توجیه کنند. اگر ظاهرتان در ۳۰ ثانیه اول اثری بهتر ی بر مشتری نگذارد، مخالف جریان آب شنا میکنید باید برای جلب توجه و احترام مشتری سخت تلاش بکنید .
این مورد زمان رابطه با افراد موفق برجستهتر است، زیرا از افراد دیگر منتقدتر می باشند شما را دقیقتر قضاوت میکنند.
محصولتان را به بهترین شکل معرفی بکنید

چهارمین عنصر تلقین، محصول است. محصولتان را به بهترین وجه معرفی بکنید . تمام مطالب فروش می بایست تمیز، مرتب و جذاب باشد. مشتری فکر می نماید که کیفیت مطالب فروش نتیجه مستقیم کیفیت محصول است. بایستی آنها را درجه یک نشان دهید.

آژانسهای املاک بازاری فوقالعاده جهت افرادی به شمار میآیند که در «چیدمان منزل» خبره هستند . کارشناس وارد خانهای می شود که جهت فروش گذاشته شده و پیشنهاد میدهد مبلمان یا چیدمان را عوض کنند، فرشها رویه کابینتها را عوض کنند خانه را مرتب کنند تا زیبا تر و جذابتر به نظر آید. این اثر دیداری، اثر فوقالعادهای بر جذابیت خانه، قیمتی که خریدار میپردازد و سرعت فروش آن میگذارد.
بر طبق اصل قدرت تلقین، هرچیزی که مشتری میبیند، میشنود یا حس می نماید بر تصمیم خرید او یا نخریدن تاثیر میگذارد. تمام چیز با اهمیت است.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

هاست سی پنل ارزان

هاست سی پنل ارزان هاست سی پنل ارزان با هارد پرسرعت SSD و وب سرور …

سوپروب close
خرید بک لینک