خانه / اخبار دانشگاهها / اخبار دانشگاه پيام نور / ماموریت‌ دانشگاه علمی کاربردی ؛ تغییر فرهنگ مدرک‌گرایی به مهارت‌گرایی

ماموریت‌ دانشگاه علمی کاربردی ؛ تغییر فرهنگ مدرک‌گرایی به مهارت‌گرایی

ماموریت‌ دانشگاه علمی اصولی و کاربردی ؛ تغییر فرهنگ مدرک‌گرایی به تجربه و مهارت بالا‌گرایی

به نقل از پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه ، با اشاره به فلسفه تشکیل دانشگاه جامع علمی اصولی و کاربردی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی اصولی و کاربردی بر اصول و همچنین چارچوب‌هایی زیرا و به درستی که تجاری‌سازی آموزش، اصولی و کاربردی کردن رشته‌ها، پژوهش محور بودن آموزش‌ها و همچنین تجربه و مهارت بالا آفرینی استوار می باشد.

او همچنین با گفتن آنکه ۸۵۰ هزار دانشجو در هزار و همچنین ۵۰ مرکز علمی اصولی و کاربردی در سراسر کشور مشغول به تحصیل خواهند بود، گفت: سهم استان گیلان از آن تعداد ۲۰ هزار دانشجو در ۳۳ مرکز علمی اصولی و کاربردی می باشد.

رییس دانشگاه علمی اصولی و کاربردی استان گیلان بیکاری را یکی از معضلات جدی جامعه دانست و همچنین گفت: دانشگاه جامع علمی اصولی و کاربردی نیز در آن راستا مسیری را مشخص می‌کند تا دانشجویان با فراگیری آموزش قبل از وارد شدن به کارو بار یا کسب و کار یا همان شغل، آموزش‌های مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را فرا گرفته و همچنین دخل و درآمد کسب کنند.

دکتر صادقی با گفتن آنکه هدف دانشگاه جامع علمی اصولی و کاربردی آماده کردن فضا جهت آموزش تجربه و مهارت بالا‌ها در محیط کار می باشد، اضافه کرد: “هر کسی که عضو شهر است یک تجربه و مهارت بالا” شعار بین‌المللی دانشگاه جامع علمی اصولی و کاربردی می باشد.

او همچنین تغییر فرهنگ مدرک‌گرایی به تجربه و مهارت بالا‌گرایی را یکی از ماموریت‌های آن دانشگاه عنوان کرد و همچنین گفت: اصولا آن دانشگاه جهت مقابله با مدرک‌گرایی وارد سطوح بالا نمی‌می شود.

رییس دانشگاه علمی اصولی و کاربردی استان گیلان با گفتن آنکه دانشگاه علمی اصولی و کاربردی از دانشگاه‌های تقاضامحور می باشد، گفت: ماموریت تجاری‌سازی علم و همچنین دانش بنیان کردن بر عهده دانشگاه جامع علمی اصولی و کاربردی می باشد و همچنین مرکز استانی نیز در آن راستا گام بر می‌دارد.

صادقی با گفتن آنکه دانشگاه جامع علمی اصولی و کاربردی در محیط شناخته شده نیست، یادآور شد: گسترش تعامل با محیط یکی از اولویت‌های مهم آن دانشگاه می باشد.

او همچنین با گفتن آنکه هر آموزشی شامل دو بعد کمی و همچنین کیفی می باشد، گفت: هنگام و زمانی که به بحث کیفیت‌ها توجه می‌کنیم بایستی و حتما کمیت‌ها در مسیری قرار گیرد که به مسیر آموزش لطمه وارد نکند.

رییس دانشگاه علمی اصولی و کاربردی استان گیلان با گفتن آنکه ۴۰ قسمت و بخش ورودی‌های آن دانشگاه دانشجویان آزاد و همچنین ۶۰ قسمت و بخش شاغلین خواهند بود، گفت: در هر پذیرش ۲۰ قسمت و بخش افزایش رشته‌های جدید را شاهد هستیم.

صادقی با تاکید بر نقش سازنده رسانه‌ها در معرفی آن دانشگاه به جامعه گفت: رسانه‌های تیمی استان می‌توانند در معرفی ماموریت‌ها و همچنین اهداف دانشگاه جامع علمی اصولی و کاربردی استان نقش آفرینی داشته باشند.

http://pnuna.com/1394/04/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%85%D8%AF%D8%B1%DA%A9-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C.html
بهترین خبرهای دانشگاه پیام نور : ماموریت‌ دانشگاه علمی اصولی و کاربردی ؛ تغییر فرهنگ مدرک‌گرایی به تجربه و مهارت بالا‌گرایی

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آغاز ۱۳ طرح تبادل علمی با ترکیه/ همکاری علمی با ایتالیا و همچنین آلمان

آغاز ۱۳ طرح تبادل علمی با ترکیه/ همکاری علمی با ایتالیا و همچنین آلمان …

سوپروب close
خرید بک لینک