خانه / اخبار دانشگاهها / اخبار دانشگاه پيام نور / معاون وزیر علوم: پیشبرد دیپلماسی فعال علمی، سیاست پس از توافق هسته ای

معاون وزیر علوم: پیشبرد دیپلماسی فعال علمی، سیاست پس از توافق هسته ای

دست یار وزیر علوم: پیشبرد دیپلماسی فعال علمی، سیاست بعد از توافق هسته ای

به به گفته پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایرنا – در آن نشست صمیمانه که همچنین و علاوه بر دکتر مجتبی صدیقی، دست یار وزیر علوم، تحقیقات و همچنین فناوری و همچنین ریاست نهاد مسائل دانشجویان، دکتر عباس قنبری، رایزن علمی جدید حوزه شرق آسیا و همچنین ‘مجید صفار’ کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور نیز حضور داشتند، مسائل و همچنین دغدغه های دانشجویان ایرانی در حوزه های متنوع و گوناگون و مختلف بررسی کردن شد.

در ابتدای آن جلسه دست یار وزیر علوم با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و همچنین تیم ۱+۵، گفت: توافق اخیر که در سایه حمایت های مستقیم و همچنین رهنمودهای مستمر مقام معظم رهبری و همچنین نیز همدلی تمامی تیم ها و همچنین جناح های کشور حاصل شد، به یقین اوضاع و همچنین موقعیت کشور را در جهان و همچنین شامل در شرق آسیا تغییر خواهد داد و همچنین لذا ما بایستی و حتما متناسب با آن فرصت ساخته یا ایجاد شده سیاست های خودمان را در باره پیشبرد دیپلماسی علمی و همچنین فناوری فعال تنظیم کنیم.

در ادامه آن نشست دانشجویان و همچنین نمایندگان تشکل های دانشجویی از دانشگاه های متنوع و گوناگون و مختلف به گفتن دغدغه های خود پرداختند که مسائل و همچنین معظلات و مسائل و مشکلات ارزی، معضل روادید، معیشت، ارزشیابی مدارک دانشگاه ها، ارتباط بین تشکل های دانشجویی و همچنین مراکز دولتی ایرانی و همچنین دانشگاه های مالزی، مشکل جذب فارغ التحصیلان دانشگاه های مالزی و همچنین رفتار نادرست و همچنین تبعیض آمیز اساتید مالایی با دانشجویان ایرانی شامل محورهایی بود که دانشجویان در آن نشست مطرح کردند.

دست یار وزیر علوم در ادامه و همچنین در پاسخ به دغدغه های دانشجویان گفت: انتخاب و همچنین اعزام رایزن علمی جدید در شرق آسیا جهت حل معظلات و مسائل و مشکلات دانشجویان، ارتباط اکثرا و بیشتر بین مراکز دانشگاهی و همچنین اساتید مقیم مالزی و همچنین بهره بری و استفاده از ظرفیت های موجود به نفع کشور گرفته شده و همچنین رایزن علمی موظف می باشد به تمامی آن دغدغه ها به خصوص با توجه به شرایطی که اخیرا ساخته یا ایجاد شده به جد و همچنین با اقتدار و قدرت رسیدگی کند.

صدیقی افزود: خوشبختانه رایزن علمی جدید فارغ التحصل منطقه می باشد و همچنین از امتیاز آشنایی با مسائل منطقه، دغدغه های دانشجویان، مسائل دانشگاه ها و همچنین … برخوردار می باشد لذا با حمایت و همچنین پشتیبانی که در وزارت علوم دارند، انتظار داریم وضعت دانشجویان ایرانی در منطقه و همچنین به خصوص مالزی بهبود یابد.

عباس قنبری رایزن علمی جدید ایران در شرق آسیا فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های مالزی بوده و همچنین عضو هیات علمی دانشگاه تهران می باشد.

صدیقی با تاکید بر آنکه مالزی در قبل در حوزه آموزش عالی حرف بسیاری جهت گفتن نداشت، گفت: آن کشور در سال شمسی های اخیر سرمایه گذاری خوبی در حوزه آموزش عالی انجام داده و همچنین با آن شرایط توانسته بود در سال شمسی های قبل به قطبی جهت جذب جوانان ایرانی جهت تحصیل با هزینه فردی یا شخصی تغییر پیدا کردن می شود.

دست یار وزیر علوم بر بهره بری و استفاده از ظرفیت های خوب مالزی در راستای اهداف و همچنین مقاصد ملی تاکید کرد و همچنین گفت بهره بری و استفاده از تجربیات علمی اساتید و همچنین دانشگاه های مالزی به خصوص در حوزه هایی همچون الگوی توسعه بومی، ارتباط صنعت با دانشگاه ها و همچنین … نیز بایستی و حتما مورد توجه قرار گرفته و همچنین جهت بهره بری و استفاده به داخل کشور منتقل می شود.

او همچنین اعلام کرد طی دو سال شمسی اخیر و همچنین در هر سال شمسی حدود یکهزار دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل از دانشگاه های مالزی جهت ارزیابی مدارک خود به وزارت علوم رفت و آمد و مراجعه کرده اند که آن امر نشان می دهد حدود ۲۵ قسمت و بخش از مراجعان جهت ارزیابی مدارک از مالزی بوده اند.

صدیقی اظهار امیدواری کرد که آن فارغ التحصیلان سفیران خوبی از اوضاع علمی مالزی باشند و همچنین اثبات کنند که آن کشور از لحاظ علمی قابل سرمایه گذاری می باشد.

او همچنین در پاسخ به درخواست چگونگی ارزیابی دانشگاه های مالزی، تاکید کرد اراده و تصمیم راسخ وزارت علوم در مورد اثبات و یا تایید و همچنین یا عدم اثبات و یا تایید دانشگاه های کشورهای حوزه شرق آسیا به دست رایزنی علمی می باشد و همچنین او همچنین براساس استانداردها، معیارها و همچنین شاخص های علمی کمی و همچنین کیفی آن ارزیابی ها را انجام می دهد. لذا در خصوص اثبات و یا تایید و همچنین یا عدم اثبات و یا تایید آن دانشگاه ها نظر رایزن علمی شرط مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری و همچنین ضروری می باشد.

ریاست نهاد مسائل دانشجویان در عین حال تصریح کرد: با توجه به فضای بعد از توافق هسته ای و همچنین شرایطی که اخیرا ساخته یا ایجاد شد، وزارت علوم در ارزیابی مجدد دانشگاه های مالزی عجله ای ندارد و همچنین بایستی و حتما در فرایند ارزیابی ها تعاملات دانشگاهی و همچنین دانشجویی ما از حالت یکطرفه خارج و همچنین دو سویه می شود. ما از رایزن علمی خواسته ایم با دقت کامل و همچنین با شرط رعایت منافع ملی کشور ارزیابی خود از دانشگاه ها را مجددا به عمل آورده و همچنین به تهران اعلام کند.

او همچنین بار دیگر تاکید کرد که شرایط دیگر مانند قبل نیست و همچنین تاییدیه دانشگاه ها همچنین و علاوه بر مساله کیفیت دانشگاه ها به منافعی که دانشگاه ها و همچنین دانشجویان ایرانی نیز بدست خواهند آورد، بستگی خواهد داشت.

او همچنین ادامه داد: شرایط دانشگاه های ایران از لحاظ زیرساختی و همچنین امکانات خیلی زیاد تغییر پیدا کرده و همچنین بسیاری از دانشگاه های کشور آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی، جذب سرمایه ها و همچنین بودجه های تحقیقاتی را دارند، لذا ما انتظار تعامل اکثرا و بیشتر از جانب مالزی و همچنین دانشگاه های آن کشور را داریم.

صدیقی در آن خصوص به اوضاع دانشگاه های کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و همچنین گفت که نگرانی هایی در مورد اعتبار مدارک آن دانشگاه ها وجود دارد، ولی باید توجه داشت در مورد مالزی آن نگرانی و همچنین حساسیت کمتر می باشد، با آن وجود ما از رایزنی علمی خواسته ایم تا نظارت کیفی بیشتری بر آن مدارک و همچنین فرایند گرفتن تاییدیه داشته باشد و همچنین لذا در آن خصوص نیز نظر رایزن علمی شرط می باشد.

او همچنین همچنین ارتباط با همه دانشجویان و همچنین تشکل های دانشجویی را از وظایف رایزن های علمی دانست و همچنین خاطر نشان کرد: تمامی تشکل ها و همچنین انجمن های دانشجویی که در چارچوب نظام فعالیت می کنند، بایستی و حتما مورد حمایت رایزنی قرار گیرند و همچنین رایزنی های علمی بایستی و حتما جهت فعال سازی هسته های علمی دانشجویان ایرانی در خارج و همچنین انتقال ظرفیت های علمی و همچنین نیز دستاوردهای آنان به داخل اقدام کنند.

دست یار وزیر علوم در خصوص ارزیابی دانشگاه هایی که نمایندگی و همچنین یا شعبه ای در کشور دیگر دارند نیز، گفت: مساله اصلی در ارتباط با دانشگاه های خارج از کشور نوع تعاملی می باشد که قرار می باشد با ما داشته باشند. ما قطعا تعامل یکسویه و همچنین به نفع یک طرف را نمی پذیریم.

صدیقی با اشاره به بحث جذب هیات علمی از بین دانشجویان فارغ التحصیل در کشورهای متنوع و گوناگون و مختلف و همچنین مالزی، گفت: در فرایند جذب ملاک اصلی همچنین و علاوه بر صلاحیت های عمومی، توانمندی و همچنین ظرفیت های علمی خود متقاضی می باشد. لذا قسمت و بخش اصلی فرآیند جذب هیات علمی در دست خود متقاضی می باشد، بر همین اساس تاکید ما به دانشجویان، در دوران دانشجویان تمرکز هرچه اکثرا و بیشتر بر فعالیت های علمی و همچنین تحقیقاتی صرف می باشد تا بتوانند در فرایند رقابت شدید جذب در دانشگاه ها موفق شوند.

http://pnuna.com/1394/04/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C.html
تازه ترین و جدیدترین خبرهای جدید دانشگاه پیام نور : دست یار وزیر علوم: پیشبرد دیپلماسی فعال علمی، سیاست بعد از توافق هسته ای

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آغاز ۱۳ طرح تبادل علمی با ترکیه/ همکاری علمی با ایتالیا و همچنین آلمان

آغاز ۱۳ طرح تبادل علمی با ترکیه/ همکاری علمی با ایتالیا و همچنین آلمان …

سوپروب close
خرید بک لینک