سرخط خبرها
خانه / اخبار دانشگاهها / اخبار دانشگاه پيام نور / وزیرعلوم: هیچ مرکز کوچک دانشگاهی را تعطیل نمی کنیم

وزیرعلوم: هیچ مرکز کوچک دانشگاهی را تعطیل نمی کنیم

وزیرعلوم: هیچ مرکز کوچک دانشگاهی را تعطیل نمی کنیم

به نقل از پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایرنا – منصور غلامی در جمع دانشگاهیان جهرم فارس افزود: دانشگاه های کوچک را به صورت شبکه مدیریتی با حفظ استقلال با داشتن مدیریت برنامه جذاب و جالب و خوب‌ ریزی آموزشی و همچنین پژوهشی ساماندهی می‌کنیم که با هم یک دانشگاه پهناور و بزرگ باشند.

او همچنین ادامه داد: در دنیا پیوستن دانشگا‌ه‌های پهناور و بزرگ به هم و همچنین تشکیل شبکه دانشگاهی مرسوم می باشد.

غلامی اظهار کرد: هر برنامه جذاب و جالب و خوب‌ای ممکن می باشد در یک مقطع زمانی توجیه داشته باشد ولی قاعده آن می باشد که در یک بازه زمانی طولانی مورد بازنگری قرار بگیرد و همچنین تکمیل و همچنین اصلاح می شود تا مسیر روشن‌تری پیش روی آن هم باشد، از آن رو بحث آمایش بحثی کلی می باشد.

وزیر علوم گفتن کرد: بیش از ۲۰۰۰ واحد و همچنین مرکز آموزش عالی در کشور داریم که به دلیل کثرت و همچنین پراکندگی و همچنین عموماً کوچک بودن مراکز در حد استانداردهای تعریف دانشکده و همچنین دانشگاه قرار نمی‌گیرند.

غلامی افزود: طبیعی می باشد که بایستی و حتما استاندارد آنها را بالا برد و همچنین تقویت کرد که با کاهش جمعیت دانشجویی که از اوایل دهه ۹۰ اتفاق افتاد که داوطلبان وارد شدن به دانشگاه افت کرد، خیلی از آن واحدها خالی ماندند و همچنین از آن رو بایستی و حتما ساماندهی شوند.

او همچنین گفتن کرد: همه مطالعات نشان می‌دهند که ما به آن همه مراکز آموزش عالی مستلزم و نیاز نداریم و همچنین منجر به افزایش جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار خواهد شد.

وزیر علوم گفت: از آن رو هر مجموعه دانشگاهی که شکل می‌گیرد بایستی و حتما در کنار آن هم مطالعه آمایشی وجود داشته باشد.

او همچنین ادامه داد: کار آمایشی را لزوماً ما انجام نمی‌دهیم و همچنین بعضی دانشگاه‌ها آن هم را انجام می‌دهند.

غلامی گفتن کرد: در حوزه آمایش به رغم کارهایی که انجام شده هنوز کارهای جدید نداریم و همچنین برنامه جذاب و جالب و خوب ‌ریزی‌هایمان هم خیلی به آمایش و همچنین مطالعات میدانی متکی نبوده و همچنین هنوز هم خیلی کم به آن مطلب توجه می‌کنیم.

آن استاد دانشگاه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سال شمسی ۹۵ ابلاغ شد یک طرح ساماندهی آموزش عالی داریم.

وزیر علوم افزود: در ساماندهی ما چندزیر نظام داشتیم؛ یکی قسمت و بخش غیردولتی به جز دانشگاه آزاد که بر اساس ارزیابی و همچنین نظارت‌هایی که شده در حال کیفی‌سازی استاندارسازی می باشد و همچنین بیش از ۵۰مرکز غیرانتفاعی غیرفعال کرده‌ایم زیرا و به درستی که استانداردها را نداشته‌اند یا حداقل‌ها را داشته‌اند و همچنین به تعدادی هم تذکر داده شد و همچنین آن نظارت‌ها خوشبختانه جدی بوده می باشد.

او همچنین ابراز کرد: از زمانی که من به وزارت آمده‌ام سعی کرده‌ایم همکاری را با دانشگاه آزاد زیادتر کنیم و همچنین تعامل نزدیک بیشتری داشته باشیم و همچنین تاکید من بر کیفی‌سازی می باشد.

غلامی گفت: کاهش جمعیت دانشجویان دانشگاه آزاد باعث شد که آن دانشگاه مقداری نیروهایش را کنار هم بیاورد و همچنین افراد هیئت عملی خود را در واحدهای بزرگتر و همچنین فعال جمع کند و همچنین خودبه خود حرکت کیفی‌سازی اتفاق افتاده می باشد.

او همچنین ابراز کرد: چند زیرنظام داریم بحث حمایت از قسمت و بخش خصوصی به عنوان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به عنوان خصوصی‌سازی نیز به آن هم توجه داریم و همچنین قرار نیست حکومت همه هزینه‌ها را جهت آموزش عالی را پرداخت کند و همچنین در اینجا هم در صورتی که ما به عنوان ناظر بتوانیم کیفیت را کنترل کنیم، قسمت و بخش خصوصی هرچقدر توسعه پیدا کند و همچنین سرمایه بگذارد به نفع حکومت می باشد و همچنین حکومت پول‌ خود را در جاهایی از آموزش عالی که اثربخشی بهتری داشته باشد خرج کند.
او همچنین در مورد دانشگاه پیام نور گفت: در بحث دانشگاه دولتی کمی نوسان داریم یکی دانشگاه پیام نور می باشد که آن هم اتفاقی که جهت دانشگاه آزاد افتاد جهت پیام نور هم می‌افتد. تعداد بسیاری از واحدها در حال حاضر دانشجو ندارند و همچنین خالی مانده و همچنین کارمند و همچنین افراد هیئت علمی مانده که زیرا و به درستی که هزینه آنها را حکومت دارد می‌دهد عزم جدی جهت جمع کردن آنها کمتر می باشد.

وزیر علوم گفت: از دانشگاه پیام نور خواسته شده که روی کاربری غیره ای جهت آن دانشگاه‌ها فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کند، مثلاً مرکز رشد در آن ساختمان‌ها ساخته یا ایجاد کند، حرکتی در حوزه فناوری و همچنین کارآفرینی و همچنین اشتغال‌زایی و همچنین فعالیت‌هایی از آن قبیل باشد که در حال انجام می باشد.

غلامی در مورد دانشگاه فنی- حرفه‌ای گفتن کرد: از دانشگاه فنی-حرفه‌ای که از آموزش و همچنین پرورش جدا شده می باشد و همچنین اکثر شهرستان‌هایی که داشته‌اند به روش جدی حمایت می‌می شود و همچنین تمام شهرستان‌هایی که تقاضا داشته‌اند بررسی کردن می‌می شود.

او همچنین گفت: دانشگاه جامع علمی اصولی و کاربردی هم یکی از زیرنظام‌های وزارت علوم بود که قسمت و بخش دولتی آن هم را تعطیل کرده‌ایم جهت آنکه عوارض زیاد داشت و همچنین اغلب محلی جهت تحصیل کارکنان حکومت و همچنین گرفتن مدرک و همچنین ارتقای مدرک اشتغال و همچنین افزایش حقوق را دنبال می‌کرد در حالی که اساسنامه دانشگاه علمی اصولی و کاربردی می‌گوید آن دانشگاه در کنار صنعت، مشاغل و همچنین حرفه‌ها بایستی و حتما ساخته یا ایجاد می شود و همچنین اشخاص شاغل در حین اشتغال توانایی‌های خود را با علوم و همچنین فنون جدید افزایش دهند.

او همچنین افزود: زیرنظام دیگر ما مراکز آموزش عالی می باشد که از بودجه عمومی بهره بری و استفاده می‌کنند ما کمی بیش از ۱۵۰ دانشگاه و همچنین دانشکده و همچنین مرکز و همچنین مجتمع داریم.

وزیرعلوم اظهار کرد: نمی‌توانیم با چشم برهم گذاشتن اجازه بدهیم که بعضی مراکز تحت عنوان دانشگاه بیایند و همچنین دانشجو تربیت کنند و همچنین عوارض مضاعف افزون بر آمار بیکارانی که داریم در آنها ساخته یا ایجاد می شود بنابراین مصوبه شورای عالی فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

وزیر علوم افزود: در آن طرح بحث منطقه‌ای شدن استان‌ها مطرح بود که با توجه به بعد شرایط ویژه ای که وجود دارد و همچنین بعضا تعامل ویژه ای هم بین استان های ما وجود نداشت ما به صورت استانی طرح ساماندهی را آغاز کردیم.

به گفته او همچنین آن طرح در حال حاظر آماده می باشد و همچنین قسمت و بخش نهایی آن هم مانده که کار کارشناسی آن هم انجام می شود و همچنین هماهنگی با مراکز ومراجع قوانین و قانونی جهت اجرایی شدن خواهد شد.

وزیرعلوم: هیچ مرکز کوچک دانشگاهی را تعطیل نمی کنیم


برترین خبرهای جدید دانشگاه پیام نور : وزیرعلوم: هیچ مرکز کوچک دانشگاهی را تعطیل نمی کنیم

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

راهنمای عکسی دیدن و همچنین پرینت کارت وارد شدن به جلسه امتحانات پایان ترم پیام نور – به گفته ۴۲۸

راهنمای عکسی دیدن و همچنین پرینت کارت وارد شدن به جلسه امتحانات پایان ترم پیام …

سوپروب close
خرید بک لینک