خانه / اخبار آزمون ها / آزمون دكتراي تخصصي / گرد و خاک بیکاری در چشم فارغ‌التحصیلان

گرد و خاک بیکاری در چشم فارغ‌التحصیلان

گرد و همچنین خاک بیکاری در چشم فارغ‌التحصیلان

خبر کوتاه بود، “از مجموع ۱۵۰ قوه جدید شهرداری خرم آباد جهت خدمت در قسمت رفتگری و همچنین نظافت شهرستان، ۲۳ فرد یا شخص شامل مدرک تحصیلی لیسانس و همچنین فوق لیسانس خواهند بود.”، ولی باید توجه داشت حاصل قرار گرفتن همین چند کلمه و همچنین عدد کنار یکدیگر، خبر تلخی رارقم می‌زند، خبری که هر چند جدید نیست و همچنین مشابه آن هم را بارها و همچنین بارها شنیده ایم، ولی باید توجه داشت باز هم طعم تلخ آن هم را بعد از هر بار شنیدن زیر زبانمان حس می‌کنیم.

به به گفته سرویس دانشگاهی ایسنا، در آن به گفته نه نیت و اراده جسارت به قشر پرتلاش و همچنین بی‌ادعای رفتگران را داریم و همچنین نه کوچک‌انگاری تلاش آنها. بلکه غرض دیدن کردن و نمایش ایستگاه پایانی ماراتن ۲۰ ساله تحصیل جوانانی می باشد که از لاجرم بیکاری و همچنین … داوطلب مشاغلی شده‌اند که تحصیلات عالیه از لزوم اشتغال در آنها محسوب نمی‌شوند.

البته درست می باشد که “کار عار نیست”، ولی باید توجه داشت چه کسی می‌تواند حس و همچنین حال جوانی را درک کند که با امید به پیدا کردن جایگاه فرهنگی و اجتماعی مناسب و همچنین کارو بار یا کسب و کار یا همان شغل درخور، جوانی و همچنین وقت خود، یعنی آن هم دو عنصر طلائی زندگی، را صرف درس خواندن کرده و همچنین نهایتا عهده دار شغلی می شود که هر روز بایستی و حتما جهت جمع کردن برگ درخت آرزوهایش خم و همچنین راست می شود. کار عار نیست ولی باید توجه داشت نه جهت جوانی که بایستی و حتما کوله بار زباله‌های دیگران را بر دوشی بگذارد که عنوان دکتر، مهندس و همچنین… یدک می‌کشد.

از طرف دیگر چه کسی می‌تواند حس و همچنین حال خانواده‌ای را درک کند که شاید سال شمسی‌ها نان شب خود را تغییر پیدا کردن به شهریه دانشگاه فرزند خود نموده اند تا جوانشان سر بالا بگیرد و همچنین عمر خود را، حتی با حقوق ناچیز در رشته‌ای که تحصیل کرده می باشد بگذراند نه آنکه سکان‌دار کارو بار یا کسب و کار یا همان شغل هایی می شود که هیچ شباهتی به مدرک تحصیلی نصب شده بر دیوار اتاقش که نشان می‌دهد جزو قشر تحصیل کرده آن مرز و همچنین بوم می باشد ندارد.

مرز و همچنین بومی که بایستی و حتما به وجود بیش از چهار میلیون دانشجو و همچنین بیش از ۷۰۰ هزار فارغ‌التحصیل خود افتخار کند و همچنین جهت بهره گرفتن از قدرت، سواد و همچنین تجربه و مهارت بالا آن اشخاص بهترین باره‌های شغلی را فراهم کند نه آنکه دانش آموختگان، جهنم شرایط یک کارو بار یا کسب و کار یا همان شغل را به برزخ بیکاری ترجیح دهند.

افزایش دو برابری دانشجویان، افزایش ۶ برابری دانش آموختگان

بایستی و حتما گفت بیکاری شامل مشکلاتی که می باشد که علل و همچنین ابعاد چندوجهی دارد، ولی بی شک، افزایش بی رویه تعداد دانشجویان و همچنین تحصیل در رشته‌هایی که مستلزم و نیاز امروز جامعه نیست، یکی از مهم‌ترین آن هم‌هاست.

%name گرد و خاک بیکاری در چشم فارغ‌التحصیلان

دانشجویان

%name گرد و خاک بیکاری در چشم فارغ‌التحصیلان

دانش آموختگان

طبق آمار موجود تعداد دانشجویان در سال شمسی تحصیلی ۹۳-۹۲ نسبت به سال شمسی ۸۴-۸۳ بیش از دو برابر شده می باشد، بی شک افزایش تعداد دانش آموختگان از ۱۴۶ هزار و همچنین ۸۵۹ فرد یا شخص در سال شمسی تحصیلی ۸۳-۸۲ به ۷۱۸ هزار و همچنین ۸۰۱ فرد یا شخص در سال شمسی تحصیلی ۹۲-۹۱، گسترش مراکز آموزش عالی و همچنین تنوع شیوه های پذیرش دانشجو از موفقیت‌های نظام آموزش عالی کشور می باشد، ولی باید توجه داشت نقطه‌ای که کمتر به آن هم توجه شده تامین زیرساخت‌های مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری جهت بهره‌مندی از تخصص و همچنین توانمندی دانش آموختگان می باشد و همچنین به همین دلیل سالیانه آمار جوانان جویای کار افزایش می یابد و همچنین صف اشتغال طولانی‌تر می‌می شود.

کیفیت و همچنین تجربه و مهارت بالا دانش‌آموختگان نقطه‌ غیره ای می باشد که زیر سایه کمیت به دست فراموشی سپرده شده و همچنین باعث ناکارآمدی و همچنین در پس نتیجه آن می شود که یکی از عوامل کاشت بذر بیکاری دانش آموختگان در جامعه شده می باشد.

عدم تناسب تعداد فارغ‌التحصیلان با مستلزم و نیاز جامعه

عدم تناسب تعداد فارغ‌التحصیلان با مستلزم و نیاز جامعه مدلول غیره ای بیکاری فارغ التحصیلان می است و خواهد بود.شاید در صورتی که افزایش تعداد دانشجویان بعد از بررسی کردن و همچنین شناخت موقعیت‌های شغلی و همچنین در راستای مستلزم و نیاز جامعه بود اکنون با حجم وسیع فارغ التحصیلان بیکار مواجه نبودیم.

مطلبی که چندی پیش،دست یار آموزشی وزیر علوم نیز به آن هم اشاره کرده مبنی بر آن بود که متاسفانه پذیرش دانشجو در دانشگاه ها متناسب نبوده و همچنین از آنجایی که دانشگاه‌ها به صورت مازاد دانشجو پذیرش نموده اند با آن مشکل روبرو شده‌ایم. جهت مثال در فراخوان اخیر جذب هیات علمی ۳۰ هزار فرد یا شخص ثبت‌نام کردند که ۷۰ قسمت و بخش آنها یعنی حدود ۲۰ هزار فرد یا شخص شامل مدرک دکترا بودند در حالیکه ظرفیت دانشگاه‌ها حدود ۵۰۰۰ فرد یا شخص می باشد و همچنین آن نشان می‌دهد که تعداد فارغ‌التحصیلان‌ متناسب با مستلزم و نیاز جامعه نیست.

عدم ارتباط دانشگاه با صنعت

از طرف دیگر ارتباط صنعت و همچنین دانشگاه همواره به عنوان نقطه کور فعالیت های علمی و همچنین صنعتی کشور مطرح بوده می است و خواهد بود.آن ارتباط در حکومت نهم و همچنین دهم به قدری ضعیف بوده که اساتید دانشگاهی و همچنین تحلیل‌گران اقتصادی بارها و همچنین بارها آن هم را مورد توجه قرار داده و همچنین بر آن هم تاکید کرده اند.

در آن میان حتی دانشگاه‌های فنی و همچنین تخصصی نیز نتوانسته‌اند ارتباط موثر و همچنین کارآمدی با صنایع ساخته یا ایجاد نمایند، به طوری که چندی پیش از سوی دست یار علمی و همچنین فناوری ریاست جمهوری اعلام شد مقدار و اندازه و میزان ارتباط با صنعت در دانشگاه صنعتی شریف ۱۰ قسمت و بخش می باشد.

البته نمی‌قدرت بار ضعف آن ارتباط را تنها بر دوش آموزش عالی انداخت، بلکه آن نقطه بایستی و حتما در خود صنعت هم نهادینه می شود که در قبال دانشجو و همچنین دانشگاه چه وظایفی بر عهده دارد و همچنین به آن باور دست یابد که قسمت و بخش‌های آکادمیک قادر می باشد قسمت و بخش قابل توجهی از نیازهای آن هم را برطرف سازد.

بیکاری فارغ‌التحصیلان ناشی از نبود کار مناسب در جامعه و همچنین ناکارآمدی فارغ التحصیلان

در همین راستا دکتر مهدی احسان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف معتقد می باشد: بیکاری فارغ‌التحصیلان ناشی از دو علت نبود کار مناسب در جامعه و همچنین ناکارآمدی فارغ التحصیلان می باشد.

احسان به ایسنا می‌گوید:آن که یک قوه شهرداری شامل مدرک لیسانس باشد موضوع اعتراض برانگیزی نیست، حتی در کشوری مانند آمریکا هم اشخاص با مدرک لیسانس در پمپ بنزین کار می کنند،بلکه موضوع آن می باشد که کشور جهت قوه لیسانس یا فوق لیسانس خود کار غیره ای ندارد و همچنین یا قوه تحصیل کرده نمی تواند در کار غیره ای مشغول می شود.بایستی و حتما توجه می شود در صورتی که فردی کار مناسب مدرک خود داشت،به کارو بار یا کسب و کار یا همان شغل های دیگر که مستلزم و نیاز به مدرک ندارند روی نمی‌آورد.

او همچنین بر آنکه سیستم آموزش عالی کشور بی برنامه جذاب و جالب و خوب می باشدتاکید می‌کند و همچنین می‌گوید: سیستم آموزش عالی بدون آنکه به نیازها توجه کند مدرک صادر می‌کند، از طرف دیگر آموزش هایی که ارائه می‌می شود آموزش‌های کارآمد نیست و همچنین در صورتی که هم باشد شغلی در جامعه وجود ندارد که آن آموزش ها به کار گرفته می شود.

صنعت اعتقادی به کار کارشناسی ندارد

آن استاد دانشگاه صنعتی شریف به ارتباط بین دانشگاه و همچنین صنعت اشاره می‌کند و همچنین ادامه می‌دهد:مشکل دیگر آن می باشد که جهت کارهای کارشناسی اعتبار و همچنین ارزش مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری قائل نیستیم و همچنین صنعت اعتقادی به کار کارشناسی ندارد.زیرا اغلب مدیران خود کارشناس نبوده و همچنین اشخاص کارشناس را قبول ندارند.

رونق کار در جامعه و همچنین هدفمند کردن آموزش عالی دو راه حل رفع مشکل

احسان راه حل آن مشکل را رونق کار در جامعه و همچنین هدفمند کردن آموزش عالی می‌داند و همچنین توضیح می‌دهد:جهت رفع آن مشکل بایستی و حتما فعالیت های صنعتی،فرهنگی و اجتماعی،اقتصادی و همچنین… رونق یابد و همچنین از آن حالت رکود خارج می شود تا بتوان جهت فارغ‌التحصیلان اشتغال ساخته یا ایجاد کرد.از طرف دیگر بایستی و حتما نیازهای جامعه را شناخت و همچنین متناسب با نیازها قوه تحصیل کرده تربیت کرد.

انتهای پیام

http://www.phdl.net/phd-test-news-site/%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%D8%B4%D9%85-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%BA-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86-11041
تازه ترین و جدیدترین خبرهای جدید در مورد آزمون دکتری : گرد و همچنین خاک بیکاری در چشم فارغ‌التحصیلان

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

اعلام زمان و همچنین محل مصاحبه ۱۴۳ رشته آزمون دکتری آزاد

اعلام زمان و همچنین محل مصاحبه ۱۴۳ رشته آزمون دکتری آزاد ریاست مرکز سنجش و …

سوپروب close
خرید بک لینک